Každý absolvent, který se v závěru svých studií soustředí především na závěrečné státní zkoušky a obhajobu své práce, už často nevěnuje čas tomu, že je čas, hledat svou vysněnou pracovní pozici. Místo tak hledá už pozdě, ve chvíli kdy se na trhu práce objeví velké množství nových absolventů. Pokud studenti nevěnují při studiu čas stážím, brigádám a zkušenostem v oboru, mají obtíže nalézt práci. Velké množství absolventů pak začíná pracovat v oborech, které ani nestudovala.

Existují však obory, ve kterých je po určitých pracovnících stále poptávka. Nedostatek kvalifikovaných lidí pak ocení ti, kteří mají potřebné znalosti a dovednosti a mohou si tak říci o větší plat. A ptáte se, které obory to jsou?


· IT

Podle statistik serveru jobs.cz na jeden inzerát odpovídá v průměru do 5 lidí. Konkurence je tedy oproti jiným oborům směsně nízká. Naopak poptávka po IT analyticích, programátorech a vývojářích neustále stoupá. V současné době moderních technologií a požadavků na online internetové prostředí je takových specialistů stále nedostatek. Odborníci na IT ve firmách stále chybí. Pokud firmy narazí na kvalifikovaného a zkušeného IT specialistu, nabízejí příjemné finanční ohodnocení. Tak do toho, jeden z nejlepších oborů, které můžete v současné době studovat, je právě IT!


· Personalistika

Firmy momentálně hledají opravdu velké množství nových lidí v nejrůznějších profesích. Aby to zvládly, potřebují dostatek personalistů, kteří jsou v tomto ohledu klíčovým prvkem. Nejčastější je poptávka po HR konzultantech, personalistech, náborářích. Máte rádi lidi, jste komunikativní a máte smysl pro organizaci? V tom případě vám nic nebrání proniknout do tohoto oboru.


· Finančnictví a bankovnictví

Není žádnou novinkou ani tajností, že banky i firmy hledají oborníky na finance a bankovnictví. Velké množství lidí matematiku od základní školy ze srdce nenávidí a tak se odborníci přes čísla o to více cení. Pokud se vyžíváte v počítání, logice, přesnosti a řádu, určitě nezanevírejte nad touto oblastí. Každá firma potřebuje, aby bylo správně nakládáno s financemi.


· Marketing a obchod

Všichni víme, že konkurence a nabídka na trhu stále roste. Velké množství firem i značek si žádá nové a neotřelé způsoby jak propagovat. To je důvodem poptávky po dobrých obchodnících, kteří vědí jak na to, a po marketérech, kteří se umí každým výrobkem přiblížit zákazníkovi a oslovit ho.